utorak, 21. ožujka 2017.

Zapneš s fizikom, a Marin ti ne želi pomoći

Hana se probudila prije iritantnog zvona budilice. Najradije bi ostala ležati u krevetu do kraja života. Kao da stvari nisu bile dovoljno komplicirane, sada se pojavio novi problem – Marin. Koje sranje! pomislila je. S grčem u želucu odgurnula je pokrivač i krenula se spremati za školu. Povrh svega, danas pišu fiziku, i to prvi sat, a ona nije ni otvorila knjigu. Logično, pa nije imala vremena!
Kada je ušla u razred, Marin je već sjedio na svome mjestu i gledao kroz prozor. Činio joj se nekako bezvoljan. Koji fejl! Zašto si se baš morao naći u onom busu, glupane!
“Bok!” pozdravila ga je smiješeći se.
“Bok!” kratko je odgovorio i nastavio gledati kroz prozor.
“Sigurna sam da ćeš dobiti peticu iz današnjeg ispita”, pokušala je biti duhovita i nekako razbiti tu nelagodu koja se nadvila nad njima poput kišnih oblaka.
Samo ju je pogledao i ništa nije odgovorio.
Točno u osam sati profesor Brnčić je ušao u razred i podijelio im testove. Na klupi nisu smjeli imati ništa osim olovke i gumice. Počeo je dijeliti pitanja i papire, svoje papire, da ne bi slučajno štogod nažvrljali na one koje bi istrgnuli iz bilježnice, recimo kakvu formulu ili odgovor. Na njegovo možete početi mogli su krenuti s rješavanjem zadataka.
Hani je bio dovoljan letimičan pogled da shvati kako nema pojma ni o čemu.
Kada kažemo da je tijelo tromo?
Tijelo mase 50 g giba se iz stanja mirovanja pod utjecajem stalne sile te za 4 s prevali put 80 m. Kolika je ta sila?
Na tijelo mase 5 kg djeluje sila 50 N. Koliku akceleraciju uzrokuje ta sila?
Kupac kupuje u Stockholmu i Rimu po 1 kg brašna. Hoće li u oba grada dobiti jednaku količinu brašna a) ako brašno važu u oba grada vagom s polugom, b) ako važu vagom na pero koja je baždarena u Münchenu?
Nije znala hoće li se smijati ili plakati. Pa ovo kao da je napisano na kineskom! Ne, ne, njezin mozak ne može razumjeti takve stvari. Vjerojatno bi prije odgonetnula natpis na drevnoj faraonovoj grobnici. Cijelo to vrijeme Marin nije prestajao pisati i računati.
Objasni II. Newtonov zakon.
Tu je zastala i prisjetila se onih zgoda koje joj je Marin pričao o Newtonu. Kad malo bolje razmisli, tada je bila svoja, bila je – Hana Načinović. Onaj prekjučerašnji izlazak s Karlom ni po čemu se ne može usporediti s ležanjem na kauču u Marinovom dnevnom boravku, grickanjem čipsa i pričanjem o svemu i svačemu. Nastavila je čitati zadatke:
Čamac prelazi rijeku okomito na njezin tok brzinom 7,2 km/h. Kada je stigao na suprotnu obalu, tok ga je rijeke odnio 150 m nizvodno. Treba naći brzinu toka rijeke ako je ona široka 500 m. Koliko je vremena trebalo da čamac prijeđe rijeku? (* Zbirka zadataka iz fizike, Školska knjiga, Zagreb, 2006.)
Dvaput je tiho upitala Marina za pomoć, no on se pravio da je nije čuo, ne podižući pogled sa svog papira. Tada je zaključila da nema smisla nastaviti dalje, jer ionako nema pojma ni o čemu. Ustala se, predala Brnčiću njegove papire i izašla iz učionice.

Stavit ću te na Facebook!

(fotografija: pexels.com)

Nema komentara:

Objavi komentar