četvrtak, 23. veljače 2017.

Ljubomora

“Ajme, pogledaj te fotke!” uzbuđeno je govorila Roberta prelistavajući fotografije na Facebooku.
“Vrh!” ubacila bi se Mia.
“Kako dobro izgleda u kupaćem! Kada bih barem ja tako izgledala”, uzdisala je Ana.
“Pogledaj samo koliko ima lajkova! Dvjesto! I Karlo joj je lajkao fotke! Vaaau! A meni nije ni frend na Fejsu”, sjetno je rekla Roberta.
“Meni je super ova fotka u pustinji”, uključila se Iva.
“A vidi hotel, kako se ono zove, Burj-nešto-Dubai, pa to more, kako je plavo. I ja bih tamo ljetovala”, nabrajala je Ana.
“Savršeno!” kratko je dometnula Hana.
“Blago Tesi”, tužno su zaključile. “Baš je sretnica, a ne kao mi...ˮ
- - -
Kako je protekli vikend bio produžen, Tesa Horvat provela je tri dana s roditeljima u Dubaiju. Naravno, otputovali su i vratili se avionom. I svaki je korak, od početka do kraja putovanja, popratila fotografijama koje je objavila na Facebooku i Instagramu.
Tesa nije bila kao ostale djevojke u razredu. Bila je jako lijepa i uvijek se dobro oblačila. I da, bila je bogata. Često je mama poslije škole dolazila po nju Hondinim SUV-om. Živjela je u predgrađu, u kockastoj kući s velikim prozorima, bez zavjesa, tako da bi noću kuća bila osvijetljena svim nijansama žute boje. Ispred se prostirala velika površina uredno pokošene trave, bez ikakvih nepotrebnih stvari.
Tesin je tata bio pomorac. Mama nije radila. Lidija je bila lijepa žena, duge plave kose poput Tese, pravilnih crta lica i uvijek lijepo odjevena. Ali, unatoč svemu, nekako sjetna. Kada je bila zamišljena, desnom bi rukom dotaknula usne ili bi pak lice prekrila svojim dugačkim prstima. Izgriženi nokti bili su pomno skriveni ispod umjetnih, o kojima su se jednom tjedno brinule kozmetičarke.
Najviše je vremena provodila u svom komadiću raja, kako je nazivala ružičnjak s desne strane kuće, ispod Tesinog prozora. Bijele, žute, crvene i narančaste ruže izvijale su se prema suncu. Često je znala uroniti lice među latice i udisati njihov nježan miris. Tesa ju je znala promatrati kako u jesen satima kleči i nešto čeprka po zemlji. Ili kako ih orezuje, nježno ih držeći u ruci. Kada bi bila gotova, Tesa je namjerno na njezino remek-djelo znala proliti Coca-Colu preostalu u čaši ili pak baciti žvakaću koja bi se nemilosrdno prilijepila uz ružičaste latice.
- - -
“Mama!” zazvala ju je Tesa vrativši se kući poslije škole.
Tišina.
“Mama!” ponovila je još jednom, glasnije.
Nije kući! Vjerojatno kupuje još koju tonu ruža! Ili lopate! nervozno je pomislila.
Odložila je torbu, cipele zamijenila baršunastim papučama i krenula u pravcu kuhinje. Otvorila je hladnjak koji je zjapio prazan. Bijesno je zalupila vrata i popila čašu vode. Potom je ubacila CD i pojačala Serenu Gomez do maksimuma. Zavalila se na kauč, podigla noge na stakleni stolić i stala listati novi broj Cosmopolitana.
“Zaboga, kakva je to buka! Cijela kuća podrhtava! Tesa, gasi to!” dopro je do nje mamin glas.
“Bok i tebi”, pozdravila ju je Tesa stišavši muziku. “Gdje si bila?ˮ
“Imala sam termin za manikuru. Vesna je zaposlila neku novu curu koja je stvarno jako draga! Malo je starija od tebe. Počela je s...ˮ
“Ma daj, kako zabavno”, prekinula ju je Tesa usred rečenice.
“Zašto si danas tako nervozna?” tiho ju je upitala.
“Zašto sam nervozna? Zašto sam nervozna? Pa zar ti nisam rekla da je prošli tjedan bio roditeljski? Ponovila sam ti to bar deset puta! De-set pu-ta! Ali ne, ti me uopće nisi čula. Kao što me nikada ne slušaš, uostalom, kada ti nešto pokušavam reći. Zašto si zaboravila? Znaš, Lidija, nije bilo tako teško zapamtiti da se moraš nacrtati u školi u pet popodne, ono, kao i većina roditelja. Odraditi nešto što ima veze sa mnom. Sa mnom!” Tesa je bila nezaustavljiva.
“Ali, dušo”, pokušala je Lidija reći štogod u svoju obranu, svjesna da sve ionako nema nikakvog smisla. Dovraga, zaboravila je na taj roditeljski sastanak. I to je činjenica.
“Što? Bila si gdje? A da, na manikuri, čula sam te. Vidiš, ja, za razliku od tebe, slušam kada mi nešto govriš. I znaš što je najgore od svega? Mene je ona glupa Klarićka onda pozvala sa strane i stala me ispitivati zašto se nitko od mojih nije pojavio. Pilila me pola sata! Ali da, zašto bi se ti potrudila doći u školu? Znaš li ti uopće gdje se nalazi moja škola? Čekaj, evo, sad ću ti objasniti. To ti je ona velika žuta zgrada, a malo dalje je jedan frizerski salon, a još malo dalje Cro design studio. Je li ti sada jasnije?! Jesi li zapamtila?!ˮ
Zapravo, Tesu uopće nije bilo briga što je mama zaboravila doći na roditeljski sastanak. Doći će na drugi. Ali problem je nastao kada ju je profesorica Klarić na to upozorila. Nju je upozorila. Pa nije ona netko koga će se na nešto upozoravati. No, kad je već ispalo tako, sasut će sav svoj bijes mami u lice.
“Tesa, sad je stvarno bilo dosta!” Lidija ju je ljutito prekinula. “Priznajem, zaboravila sam. Žao mi je. Drugi put neću. Obećajem! Ponovit ću si deset puta! Zalijepit ću sticker na frižider! Kada su sljedeće informacije? Idući tjedan? I da, naravno da znam gdje je tvoja škola. Nekoć je bila i moja.ˮ
“Kako mi ideš na živce!ˮ
“Zaboga, Tesa, da te netko čuje, pomislio bi da cijele dane provodim na manikurama ili da sumanuto obilazim trgovine! A to nije...ˮ
“Tata sigurno ne bi zaboravio! Zlo mi je od svega! Od svega!ˮ
Tesin je glas počeo podrhtavati. Svim silama se trudila suspregnuti suze. U njezin imidž nikako se ne uklapa slika neke cmizdravice.
“I što bih ja sad trebala? Ubiti se jer sam zaboravila?ˮ
“Ma daj, nemoj biti tako patetična! Možda bi se samo trebala prisjetiti da ja, na moju žalost, živim s tobom. Eto! Znaš šta, jedva čekam da se tata vrati s broda. Barem ću moći s nekime razgovarati u ovoj kući!ˮ
Lidija je zašutjela. Predobro je poznavala svoju kćer. Znala je da je bolje na vrijeme prekinuti prepirku koja ih ionako nigdje ne bi odvela.
“Koliko je sati? Dva?! Idem nam napraviti nešto za ručak. Pohano meso i pomfrit. Može?” nastojala je nekako ublažiti ovu neugodnu situaciju.
“Ti se šališ? Zar nije jednostavnije naručiti pizzu? Mislim, ono, da si ne oštetiš lak na noktima koji je tako fan-ta-sti-čan”, ironično je dobacila. “Zašto bi se uopće trudila oko ičega? Zapravo, kad malo bolje razmislim, ja više nisam gladna. Zahvaljujući tebi!ˮ
Ustala se s kauča i zatvorila se u svoju sobu. Sažvakala je na brzinu par light keksa čija je poluotvorena kutija stajala na stolu. Predjelo prije one odvratne pizze! pomislila je.
Legla je na krevet. Glava joj je tutnjala od siline misli. Sjetila se kada je jednom u gradu vidjela Hanu i njezinu mamu. Ona žena je totalna frikuša, kao i njezina kći, uostalom. Duga crvena kosa, traperice, nekakav vuneni džemper, dugački šal, patchwork torba... i martensice. Martensice! Ni u najluđim snovima nije mogla zamisliti svoju mamu u martensicama. Sjedile su na terasi nekog kafića, razgovarale i smijale se. Točnije, Hana je nešto govorila, a njezina se mama smijala. Podsjetila ju je tada na Juliju Roberts i onaj njezin široki osmijeh. Jele su sladoled sa šlagom i čokoladnim preljevom, neopterećene silnim kalorijama koje će unijeti. Tesu su prošli trnci ljubomore. Ona i mama povremeno su obilazile trgovine, kupovale sve i svašta (za Tesu, naravno), znale bi i ručati u nekom od gradskih restorana, ali rijetko su se kada tako smijale. Zapravo, kad malo bolje razmisli, gotovo da uopće i nisu razgovarale. Ponekad ni sama ne zna zašto joj mama ide tako neopisivo na živce. Kada je vidi onako plahu, sjetnu, izgubljenu, života joj je dosta. A što je najgore od svega, mama je tako neodoljivo podsjeća na Barbaru iz njezinog razreda. Samo je krivo pogledaš i već je na rubu suza. Koja jadnica! Davno je sebi obećala da nikada neće postati takva. Sjena koja se skriva od izazova vanjskog svijeta.
Dok je čekala dostavljenu pizzu, uzela je s noćnog ormarića Bratstvo crnog bodeža – Vječna kletva. Ipak ona nije tako glupa da ne bi pročitala nijednu knjigu.

peto poglavlje romana Stavit ću te na Facebook!

(fotografija: pexels.com)

Nema komentara:

Objavi komentar